Algemene Ledenvergadering: veel plannen voor 2016!

Daventria kijkt met voldoening terug op het eerste volle jaar op de nieuwe locatie. Zwakste schakel is nu het vlot: De AV houdt vast aan haar besluit van november 2015 om spoedig tot renovatie over te gaan. De klus aan het vlot; een nieuwe kleine botenwagen; uitbouw van het ‘roeiplan’ met enige professionalisering; de Paul Veenemans Prijs 2016, werven van jongere leden; aandacht voor veiligheid en roeien op leeftijd; bedrijfsroeien (13 ploegen!) met in juni een klein vervolg voor Saxion-studenten; zomeravondeten;  etc. Er is veel energie om van 2016 een mooi verenigingsjaar te maken!

De vergadering eert bijzondere leden

• Jacques Eymans, erelid van onze vereniging, is in 2016  vijftig jaar lid van Daventria
  • Bram Veldkamp krijgt voor zijn inzet als jeugdroeier de Aanmoedigingsprijs jeugd(wedstrijd)roeien
  • Gilles Rattink neemt veel enthousiaste initiatieven en verdient de Ankersmitbeker (jeugdcoachen)
  • Theo van den Broek ontvangt de Coachprijs voor zijn inzet voor de roeitechniek in brede zin
  • Michael ten Holder is de ‘verbinder’ op materiaalgebied en krijgt de Wisselkroes
  • De Brokkenboei is voor Peter Salverda vanwege een ongelukkige schade aan de Nijenbeek
  • De Tempelmanpet voor het sturen wordt in 2015 niet uitgereikt.

Jaarverslag 2015
Secretaris Yvonne Wolf geeft een toelichting op het uitgebreide jaarverslag van bestuur en commissies. Het eerste volle jaar op de nieuwe locatie is positief ervaren en heeft nieuwe initiatieven losgemaakt. Penningmeester Ton Wellenberg laat een gedegen financieel verslag zien. Het positieve resultaat maakt het mogelijk om in 2015 alsnog het streefbedrag aan nieuwe boten te besteden én de algemene reserve van de vereniging verder op peil te brengen. De penningmeester blijft nog een half jaar aan tot november 2016.

Vooruitblik
De Algemene Vergadering onderschrijft de doelen van het bestuur: ‘De leden zijn actief en roeien over de hele breedte telkens beter én met plezier. De vereniging groeit gestaag en de gemiddelde leeftijd gaat omlaag’.
De AV vroeg aandacht voor het vasthouden van leden (verminderen uitstroom) en voor het vlot. Na discussie werd besloten vast te houden aan het besluit van de vorige vergadering om tot renovatie over te gaan. De plannen zullen concreet worden gemaakt. Zelfwerkzaamheid zal nodig zijn. Diverse leden gaven een toelichting op activiteiten in 2016: Robbert Duzijn praatte de leden bij over de Paul Veenemans Prijs en riep op om actief mee te doen aan de organisatie; Manga Schrijver vertelde over de uitvoering van het roeiplan. Dat gaat telkens verder en beter. Het kader van Daventria raakt beter geschoold. Professionalisering met een coach voor de coaches is een volgende stap. Ze vroeg hulp bij de opvang van nieuwe leden; ook het Bedrijfsroeien (13 deelnemende ploegen) heeft behoefte aan coaches. Theo Teunissen gaf de stand van zaken in de zoektocht naar de nieuwe acht: er wordt in twee boten proefgevaren. Martijn van Nieuwenhuijze kreeg de handen op elkaar voor de zelfbouw van een kleine lichte botenwagen. Er zijn nog meer  activiteiten gepland: (zomeravondeten, een competitie voor Saxion studenten, onderlinge wedstrijden). Als je zelf nog wat nieuws wil ondernemen binnen de vereniging: klop dan even bij het bestuur aan!

Intermezzo Veiligheid
Onze veiligheidscoördinatoren Jan Koolenbrander en Theo van den Broek stellen dat veiligheid vaak in kleine dingen zit. Zo zit het bestuur deze vergadering niet meer voor de nooduitgang. Tijdens de pauze laten ze zien dat iedereen zelf de veiligheid in de boot met simpele middelen kan verhogen. Nieuwsgierig? Spreek ze aan!