Algemene Ledenvergadering op 16 juli 2011

Het bestuur van de Roei- en Zeilvereniging Daventria kondigt een speciale Algemene Ledenvergadering aan voor zaterdag 16 juli 2011 om 12.00 uur in het Salon van ons botenhuis aan de Rembrandtkade te Deventer. Centraal op de agenda staat het besluit tot fusie met de Vereniging Roeiaccomodatie Deventer (VRD).

Op de Algemene Ledenvergadering van 1 juli 2011 waren onvoldoende leden aanwezig of vertegenwoordigd om te besluiten over het voorstel tot wijziging van de statuten in verband met de fusie met de VRD én over voorstel tot fusie met de VRD. Conform artikel 16 lid 3 van de statuten moet daarom binnen vier weken een tweede vergadering worden gehouden, waarin een besluit kan worden genomen ongeacht het aantal aanwezige leden. Ook dan geldt de eis van een tweederde meerderheid van de uitgebrachte stemmen.

Agenda van de speciale Algemene Ledenvergadering van zaterdag 16 juli 2011
1. Opening
2. Mededelingen en ingekomen stukken
3. Notulen van de vergadering van 1 juli 2011
4. Voorstel tot wijziging van de statuten in verband met de fusie
5. Voorstel tot fusie
7. Sluiting
De stukken behorende bij de vergadering bestaan uit:
- Notulen ALV 1 juli (agendapunt 3)
- De stukken met het voorstel tot wijziging van de statuten (agendapunt 4) en het voorstel tot fusie (agendapunt 5) zijn gelijk aan de stukken van de ALV van 1 juli. Voor de volledigheid volgen hier de goed te keuren besluiten:

Voorstel van het bestuur tot wijziging van de statuten
Het bestuur stelt voor om de statuten van de Roei en Zeilvereniging Daventria te wijzigen in verband met de voorgenomen fusie met de Vereniging Roeiaccomodatie Deventer. De wijzigingen betreffen de toevoeging van een nieuw lid 3 aan artikel 2 en de vervanging van artikel 17, lid 2. De tekst van de beide wijzigingen luiden als volgt:

Nieuw artikel 2, lid 3: Het vermogen dat door de vereniging onder algemene titel is verkregen van de vereniging met volledige rechtsbevoegdheid: Vereniging Roeiaccomodatie Deventer, waarmee de vereniging in tweeduizend elf een juridische fusie is aangegaan, zal slechts met toestemming van de rechter, anders mogen worden besteed dan ten behoeve van het bevorderen van de roeisport in het algemeen en in het bijzonder ten behoeve van het verzorgen van accommodatie in Deventer voor roeiers in clubverband.

Vervanging van artikel 17, lid 2: In geval van ontbinding van de vereniging zal een eventueel batig saldo worden aangewend voor een door de Algemene Vergadering aan te wijzen doel, dat, zo mogelijk, het meest met het doel van de vereniging overeenkomt, met dien verstande dat een batig saldo, voor zover dat afkomstig is van het vermogen dat door de vereniging onder algemene titel is verkregen van de vereniging met volledige rechtsbevoegdheid: Vereniging Roeiaccomodatie Deventer, waarmee de vereniging in tweeduizend elf een juridische fusie is aangegaan, slechts met toestemming van de rechter, anders zal mogen worden besteed dan ten behoeve van het bevorderen van de roeisport in het algemeen en in het bijzonder ten behoeve van het verzorgen van accommodatie in Deventer voor roeiers in clubverband.

Voorstel van het bestuur voor fusie met de VRD
Het formele ‘voorstel voor fusie’ is op 25 mei 2011 getekend door de besturen van Roei- en Zeilvereniging Daventria en Vereniging Roeiaccomodatie Deventer. Het bestuur van Roei- en Zeilvereniging Daventria stelt de Algemene Ledenvergadering voor conform dit bijgevoegde ‘voorstel tot fusie’ te besluiten.